find all Islamic posts in English Roman urdu and Hindi related to Quran,Namz,Hadith,Ramadan,Haz,Zakat,Tauhid,Iman,Shirk,daily hadith,Islamic fatwa on various topics,Ramzan ke masail,namaz ka sahi tareeqa

Sone Aur Chandi Me Kitne Zakat Nikalni Chahiye?

Gahne Aur Jewrat Ka Kitna Zakat Nikala Jayega.

سونے چاندى كے زيورات ميں زكوة كا حكم
اگرچہ اس ميں اہل علم كے درميان اختلاف ہے ليكن راجح قول يہ ہے کہ زيورات ميں زكوة فرض ہے. اسكے چنددلائل ملاحظہ فرمائيں:
وہ تمام آيات واحاديث جن ميں مطلقا سونے اورچاندى سے زكوة كا حكم دياگيا ہے انكے عموم ميں زيورات بہى شامل ہيں.
(1){والذين يكنزون الذهب والفضة...} [توبة:34].
جولوگ سونے اورچاندى كوخزانہ بناركہتے ہيں.
حضرت ابوہريرہ رضى الله عنہ بيان كرتے ہيں كہ رسول الله صلى الله عليہ وسلم نے فرمايا:
(2)"جوبہى سونےيا چاندى كا مالک ہو اسكى زكوة ادانہيں كرتا".[مسلم حديث نمبر:978،الزكة، باب إثم مانع الزكاة.اابوداؤد حديث نمبر:1658،الزكاة، باب في حقول المال.مسنداحمد2/162.مصنف عبدالرزاق حديث نمبر:6857.ابن خزيمہ حديث نمبر:2252.ابن حبان حديث نمبر:3253.بيهقى2/18. شرح السنة للبغوي3/311].
عمروبن شعيب عن ابيہ عن جده سے روايت كرتے ہيں:
(3)"ايک عورت نبى صلى اللہ عليہ وسلم كى خدمت ميں حاضرہوئى اسكے ساتہ اسكى بيٹى بہى تہى اسكى بيٹى كے ہاتہ ميں سونے كے دوكنگن تہے توآپ صلى الله عليہ وسلم نےاس سے دريافت كيا، كياتواسكى زكوة ديتى ہے؟اس نے عرض كيا نہيں، آپ صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:كياتمہيں يہ پسند ہے کہ روز قيامت الله تعالى انكے بدلے تمہيں آگ کے دوگنگن پہنائے؟ يہ سنكراس عورت  نے دونوں گنگن اتاردئے اورنبى صلى الله عليہ وسلم كودے دئے اوركہا يہ دونوں الله اوراسكے رسول صلىى الله عليہ وسلم كے لئے ہيں"[ابوداود مع تخريج البانى حديث نمبر:1382،1563،كتاب الزكوة، حكم الحديث حسن.ترمذى حديث نمبر:637.نسائى5/38.بيهقى4/140.التعليق على سبل السلام4/50.شيخ محمد صبيحى حسن حلاق اورشيخ حازم على قاضى نے بہى اس كوحسن كہاہے.البدرالمنير5/565.المجوع6/33.].
(4) حضرت ام سلمہ رضى الله عنہا بيان كرتى ہيں:
"کہ ميں سونے كا زيورپہناكرتى تہى ميں نے دريافت كيااے، اللہ کے رسول صلى الله عليہ وسلم!كيا يہ كنزہے؟آپ صلى الله عليہ وسلم نے فرمايا، جوزيورزكاة كے نصاب كوپہنچ چکاہواوراسكى زكاة اداكردى جائے تووه كنز نہيں ہے".[صحيح ابودودحديث نمبر:1383، 1564،كتاب الزكاة ، باب الكنزماهو؟دراقطنى2/105.حاكم1/390.بيهقى4/140،المجموع6/13.مجموع الفتاوى ابن باز14/104.ابن بازنے صحيح كہاہے.].
ان دلائل سے پتہ چلا كہ سونا چاندى ، دونوں كے زيورات ميں زكوة فرض ہے.
اولا:صحابہ اورعلماء سلف كے اقوال:
(1)حضرت عمر،ابن عباس، ابن مسعود،ابن عمر،عبد الله بن عمرو بن العاص رضى الله عنہم.[ الترغيب والترهيب للمنذري، ج2، ص116-117،المغنى ج2،ص 605].
مذكورہ  تمام صحابہ كرام زيورميں زكاة كے فرض ہونے کے قائل ہيں.
ثانيا: تابعين وغيرہ کے بعض اقوال:
(2) سعيد بن المسيب ،عطاء, سعيد بن جبير،عبد الله بن شداد، وميمون بن مہران،ابن سيرين،مجاہد، جابربن زيد،زہري ،ثوري،ابن منذر،امام أبوحنيفہ واصحابہ ،امام شافعى،امام خطابي،طاووس،امام ضحاك، علقمة،الاسود ،عمر بن عبد العزيز،ذر الهمدانى امام اوزاعي،ابن شبرمہ، حسن بن حي، ابن مبارك رحمهم الله جميعا.[الترغيب والترهيب للمنذري، ج2، ص 116-117 - المغني، ابن قدامة، ج2، ص 605-606 ،مجموع الفتاوي، شيخ الاسلام ابن تيمية، ج25، ص16،لترغيب والترهيب للمنذري، ج2، ص116-117،شرح فتح القدير، كمال الدين بن الهمام، ج2، ص 163، بداية الاجتهاد، ابن رشد، ج1، ص 230، تحفة الأحوذي، المباركفوري، ج3، ص282 ،سنن الترمذي ومعها تحفة الأحوذي، ج3، ص 282،الأم، الإمام الشافعي، ج2،ص35-36. المجموع، للنووي، ج6، ص32. المهذب، ج1، ص158-159. كفاية الأخيار، تقي الدين الشافعي، ج1، ص186. الروضة الندية، صديق حسن خان، ج1، ص191].
علامہ ابن حزم فرماتے ہيں:
(3) سونے چاندى ميں زكوة فرض ہے.[المحلى بالآثار4/184].
اميرصنعانى:
(4) زيورات ميں زكوة واجب ہے.[سبل السلام2/820].
يہ تمام علماء كرام زيورميں زكوة كے فرض ہونے كے قائل ہيں:
(5) عبدالرحمن مباركپورى،ابن منذر،ابن باز،احناف، ڈاكٹرعائض القرنى، سعودى مجلس افتاء.[تحفة الاحوذى3/327،تبين الحقائق لزيلعى1/276،277،عمدة الفقة شرح البخارى7/286،فتاوى اسلامية2/53، فقه الدليل للعائض ص نمبر:202.].
(6) ابن عثيمن: ايسازيورجس كوپہننے کے لئے تياركياگيا ہواس ميں زكوة واجب ہے.[مجموع الفتاوى لابن عثيمن18/123].
(7)ابن جبرين:جس قول كوميں نےاختياركياہے وه يہ ہے کہ ہرسال استعمال كئے جانے والے زيورات ميں زكوة واجب ہے.[ فتاوى اسلامية2/83].
(8) شيخ على بن آدم الولو: راجح مذہب يہ ہےکہ جوزيورخواتين زينت كے لئے پہنتى ہيں ان ميں زكوة فرض ہے.[ شرح سنن النسائي المسمى ذخيرة العقبى في شرح المجتبى22/178].
(10) علامہ الباني، خطابي،اورامام بيہقي فرماتے ہيں کہ زيورميں زكوة فرض ہے.[آداب الزفاف، محمد ناصر الدين الألباني، ص، 192].
(11) امام صنعانى فرماتےہيں کہ اس مسئلہ ميں علماء كے چاراقوال ہيں:
[1] زيورات ميں زكوة واجب ہے.[2] زيورات ميں زكوة واجب نہيں ہے يہ قول امام مالک،احمد كاہے،اورايک روايت كے مطابق امام شافعى كابہى يہى مذہب ہے.
[3]زيورات كى زكوة انہيں عاريتا دينا ہے،اسكےعلاوہ الگ زكوة نہيں ہے.[سبل السلام2/819 المبسوط للسرخسي2/192،الهداية1/104،اللباب في علوم الكتاب1/384، الروض النضير2/604،قوانين الاحكام الشرعية ص نمبر:118،المجموع6/32،المغنى2/603،المعرفة للبيهقى6/140،السنن والآثارللبيهقى6/140].
جولوگ زيورات ميں زكوة كے قائل نہيں انكى دليل حضرت عائشہ والى روايت ہے کہ حضرت عائشہ نے اپنے بہائى كى يتيم بچىوں کے زيورات سے زكوة نہيں نكالتى تہيں.[مؤطاامام مالک1/250،كتاب الزكوة:باب مالازكاة فيه من الحلي والتبروالعنبر].
(12) امام شوكانى: سونے،چاندى كے زيورات ميں زكوة فرض نہيں ہے.[ السيل الجرار2/19،21].
واضح رہے کہ سونے،چاندى كے علاوة باقى جواہرات كے زيورات ميں زكوة واجب نہيں ہے الاکہ وہ تجارت كے لئے ہوں.
مذكورہ بحث سے يہى معلوم ہوتا ہے کہ اس مسئلے ميں راجح يہى معلوم ہوتا ہے کہ سونے چاندى كے زيورات ميں زكوة فرض ہے.هذاماعندي والله أعلم بالصواب.
كتبہ/محمديوسف بٹ بزلوى.

Share:

No comments:

Post a Comment

Translate

youtube

Recent Posts

Labels

Blog Archive

Please share these articles for Sadqa E Jaria
Jazak Allah Shukran

Most Readable

POPULAR POSTS