find all Islamic posts in English Roman urdu and Hindi related to Quran,Namz,Hadith,Ramadan,Haz,Zakat,Tauhid,Iman,Shirk,daily hadith,Islamic fatwa on various topics,Ramzan ke masail,namaz ka sahi tareeqa

Wasiyat ka Byan.

Maldar Chor KAr Jana Inhe Mohtaj Chhorkar Jane Se Behtar Hai

Saad bin abi waqqas (rza)kahte hain ke main fateh makka ke saal aaisa Bimaar huwa ke maut ke kinare Pahuch gaya NABI ALEY SALAAM meri ayaadat(bimaar puri) ke liye tasreef laye toh maine pucha ALLAH KE RASOOL (SAW) Mere paas bahut saara maal hain aur ek BETI ke Alawa koi waaris nahi toh kya main apne 2 tihai maal ki wasiyat kardu Aap (saw) ne farmaya nahi maine kaha Aadha Aap(saw) ne farmaya nahi maine kaha 1 tihai toh Aap (saw) ne farmaya ha tihai hala ke yeh bhi zyaada hi hain tumahare Apne warsa ko maaldar chodke jaana inhe mautaj chodke jaane se behtar hain ke woh logo ke saamne Hath Failata phirey
   سعد بن ابی وقاص (رض) کہتے ہیں کہ  میں فتح مکہ کے سال ایسا بیمار ہوا کہ موت کے کنارے پہنچ گیا، رسول اللہ ﷺ میری عیادت  (بیمار پرسی)  کے لیے تشریف لائے، تو میں نے پوچھا : اللہ کے رسول ! میرے پاس بہت سارا مال ہے، اور ایک بیٹی کے علاوہ کوئی وارث نہیں ہے، تو کیا میں اپنے دو تہائی مال کی وصیت کر دوں ؟ آپ ﷺ نے جواب دیا :  نہیں ، میں نے کہا : پھر آدھا ؟ آپ ﷺ نے فرمایا :  نہیں ، میں نے کہا : تو ایک تہائی ؟ آپ ﷺ نے فرمایا :  ہاں، تہائی، حالانکہ یہ بھی زیادہ ہی ہے ، تمہارا اپنے ورثاء کو مالدار چھوڑ کر جانا، انہیں محتاج چھوڑ کر جانے سے بہتر ہے کہ وہ لوگوں کے سامنے ہاتھ پھیلاتے پھریں*     
Ibne maaja 2708  [Wasiyat'on ka bayaan
Share:

Muarrikheen ne jhooti Riwayat kyu Bayan ki?

*ꙮMu’arrikheen ne jhooti riwayaat kiun bayan ki?ꙮ*

*🖊 Tehreer: Hafiz Abu Yahya Noorpoori Hafizahullah*

*🖋 Romanised By: Umar Asari​*

Jab bhi Sahaba e Kiraam par jhoote ilzamaat laglagaane par Syed Maudoodi Saheb par tanqeed ki jaati hai to bahut “likhe padhe” ahbaab bhi difa’ mein yahi rati‬ rataayi baat dohrate sunaai dete hain ke:
*“Maudoodi saheb ne apni taraf se kuch nahi likha, unhon ne to sab kuch ahl e sunnat ke mu’arrikheen ki kitabon se naqal kiya hai, aap ko agar mujrim banaana hai to un logon ko banaayen, jinhon ne aisi riwayaat darj ki, Maudoodi saheb ne to sirf naqal ki hain.”*
*√* Halaanki yeh baat koi samajhdaar insaan kar hi nahi sakta, kiunki Imam Tabari Rahimahullah waghera mu’arrikheen ne tareekhi riwayaat ki bilkul usi tarah Sanadein bayan ki hain, jis tarah Muhaddiseen e Kiraam Ahadees ki Sanad bayan karte hain.
Sanad bayan kar dene se Muhaddis ya Mu’arrikh ka zimma khatm ho jaata hai aur saari zimmedaari us se faaida uthaane waalon ke kaandhon par aa jaati hai. Balki jhooti riwayaat ki sanad bayan karne ka ek bada sabab yahi hota hai ke un ko gadhne waalon se aagahi (waqifiyyat) ho sake.
Jin mu’arrikheen ne kuch bila Sanad riwayaat naqal kar di hain, woh bhi mu’arrikheen ke taur par hi naqal kar gaye ke is hawaale se un ke ilm mein yeh baat bhi aayi hai aur woh aisa kar ke ba-Sanad kitabon mein us ke wujood (paaye jaane) ka ishara de rahe hote hain, bilkul usi tarah jaise Tafseer mein Hafiz Ibn e Kaseer Rahimahullah kuch riwayaat ki sanad bayan kar dete hain aur kuch ko bina Sanad naqal kar dete hain, ulama bakhoobi jaante hain ke un ka masdar (source) aam taur se Tafseer e Tabari hi hota hai, jise sanad khoojne ki zaroorat hoti hai, fauran Tafseer e Tabari se rujoo kar ke Sanad haasil kar leta hai. Bilkul yahi tarz e amal un ka apni tareekh ki kitab “Al-Bidayah Wan-Nihayah” mein hai.
Jis tarah Muhaddiseen e Kiraam ne aksar ba-Sanad kitabein apna mauqif bayan karne ke liye nahi, balki sirf aur sirf saari riwayaat jama karne ke liye likhi hain, usi tarah aksar mu’arrikheen ne tareekh ki kitabein sirf tareekhi riwayaat ko jama karne ke liye likhi hain.
Ab jis tarah Muhaddiseen e Kiraam Sanad bayan kar ke ya us ki taraf ishara kar ke bari ho gaye, usi tarah mu’arrikheen bhi Sanad bayan kar ke ya us taraf ishara kar ke us se bari ho gaye, jaisa ke Imam Tabari Rahimahullah ne apni tareekh ke muqaddime mein wazahat kar di hai.
Agar koi Musnad Ahmad, deegar Masaneed, Ma’ajim e Tabarani ya deegar Ma’ajim se koi jhooti Hadees nikaal kar use deen bana le aur tokne par kahe ke is cheez ke zimmedaar Imam Ahmad bin Hambal aur Imam Tabarani waghera hain, unhon ne kiun bayan ki?
Ya Sahih Bukhari ke alawah Imam Bukhari Rahimahullah ki kisi aur kitaab se koi za’eef, Munkar ya manghadat riwayat le kar yahi kahe to aise shakhs ko koi alim ya danishwar to door ki baat hai, normal insaan bhi nahi samjhega, kiunki Imam Bukhari Rahimahullah ne sirf Sahih Bukhari mein tamam sahih riwayaat jama karne ki shart lagaayi thi, apni saari kitabon mein nahi, isi tarah sirf Sahih Bukhari mein darj tamam Ahadees ke mutabiq Imam Bukhari Rahimahullah ka aqeedah aur amal tha, na ke baqi saari kitabon ki saari riwayaat ke mutabiq!
Bilkul isi tarah mu’arrikheen ke tarz e amal ko samajh lena chahiye.
Ab huwa yeh ke Imam Tabari Rahimahullah waghera mu’arrikheen ne jhooti riwayaat ke saath bayan karne waale Abu Mikhnaf, Kalbi, Waaqidi jaise Sahaba ke dushman aur jhoote raawiyon ka hawala diya huwa tha, Maudoodi saheb ne un sab jhooton ka naam chupaya aur un riwayaat ko sach bana kar pesh kar diya aur unhi jhooton ke mutabiq apna bhi aqeedah banaya aur logon ko bhi us ki dawat di.
Yeh hai farq, umeed hai ke munsif mizaaj ahbaab ki samajh mein bakhoobi aa gaya hoga?

Share:

Islamic Audeos Link.

*السّلام علیکم*
*اس لنک میں 54 قاریوں کی فوٹو ہیں  ۔۔ جس قاری کی آواز آپ قرآن پاک کی تلاوت سننا چاہیں  ، اس کی فوٹو پر کلک کریں اور اسی کی آواز میں تلاوت سنئیں ۔۔ شکریہ*

*آنے والے وقت کے لیئے تحفہ ھے*

(طالب دعا,حافظ احمدلیاقت باجوہ ,متعلم امام بخاری یونیورسٹی سیالکوٹ)

*http://www.quran4iphone.com/MenuPhotosEN.html#*

Share:

Aurton ke liye Aazan O Akamat ka Hukm.

Khawateen Kya Aazan De Sakti hai Aur Akamat Kah Sakti Hai

عورتوں کے لئے اذان واقامت کا حکم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مقبول احمد سلفی
اسلامک دعوۃ سنتڑ، شمالی طائف (مسرہ)
نماز میں اذان واقامت صرف مردوں کے حق میں مشروع ہے کیونکہ مردوں پر جماعت کے ساتھ نماز پڑھنا واجب ہے جبکہ عورتوں کی نماز اپنے گھر میں ادا کرنا بہتر ہے ۔ یہ الگ مسئلہ ہے کہ عورت اگر مردوں کے ساتھ جماعت سے نماز پڑھنا چاہے تو پڑھ سکتی ہے شریعت نے اجازت دی ہے ۔ 
khawateen ke Masail
جب عورت کو اکیلے گھر میں نماز پڑھنا ہے تو اذان کی ضرورت ہی نہیں اور نہ ہی اقامت کی ، جیسے ہی کسی نماز کا وقت ہوجائے بغیر اذان کا انتظار کئے اپنی نماز انفرادی طور پرپڑھ سکتی ہے بخلاف مردوں کے کہ ان کے لئے اذان مشروع ہے پہلے اذان دے پھر اقامت کہہ کر جماعت سے نماز ادا کرے ،آگے اس بات کی دلیل بھی ذکر کی جائے گی۔ اذان دوسروں کو نماز کی اطلاع دینے اور مسجد میں حاضر ہونے کے لئے دی جاتی ہے اور اقامت بھی نماز کی جماعت کھڑی ہونے کی اطلاع دینے کے لئے ہے ۔ یہاں یہ مسئلہ بھی واضح رہے کہ مردوں کے حق میں بھی اذان واقامت فقط مشروع ہے یعنی اگر کسی نے بغیر اذان کے نماز ادا کرلیا یا کسی نے بغیر اقامت کے نماز پڑھ لیا تو نماز اپنی جگہ درست ہے اسے دہرانے کی ضرورت نہیں ہے تاہم قصدا  اذان یا اقامت چھوڑ کے نماز نہیں ادا کرنا ہے۔
ہاں ایک مسئلہ یہ بھی ہے کہ اگر کئی عورتیں مل کر جماعت سےفرض نماز ادا کریں اس صورت میں ان کے حق میں اذان واقامت کا کیا حکم ہے ؟ مثلا نسواں ادارہ ہے وہاں پنج وقتہ عورتوں کی جماعت ہوتی ہے اس جگہ عورتوں کو ہر نماز کے لئےاذان دینا چاہئے اور جماعت کھڑی ہونے سے پہلے اقامت کہنا چاہئے کہ نہیں ؟
نماز کا معاملہ توقیفی ہے ہمیں اس سلسلے میں اپنے من سے کچھ نہیں کہنا ہے اور نہ ہی لوگوں کے اقوال یا ضعیف وموضوع احادیث سے استدلال کیا جائے گا۔ جب ہم عورتوں کی نماز اور ان کی جماعت کے سلسلے میں صحیح احادیث تلاش کرتے ہیں تو یہ ثبوت ضرور ملتا ہے کہ ایک عورت دوسری عورتوں کی جماعت کراسکتی ہے خواہ فرض نماز ہو یا نفل نماز لیکن عورتوں کے حق میں اذان واقامت کی کوئی صحیح مرفوع حدیث نہیں ملتی ہے تاہم صحیح دلائل سے اس بات کا اشارہ ضرور ملتا ہے کہ عورتوں کے حق میں اذان واقامت نہیں ہے ۔ سیدہ ام ورقہ بنت عبداللہ بن حارث سے روایت ہے:
كانَ رسولُ اللَّهِ صلَّى اللَّهُ علَيهِ وسلَّمَ يَزورُها في بَيتِها ، وجعلَ لَها مؤذِّنًا يؤذِّنُ لَها ، وأمرَها أن تؤمَّ أهلَ دارِها(صحيح أبي داود:592)
ترجمہ: رسول اللہ ﷺ ان کے گھر میں ملنے کے لیے آیا کرتے تھے اور انکے لیے ایک مؤذن مقرر کیا تھا جو ان کے لیے اذان دیتا تھا اور آپ نے انہیں ( ام ورقہ کو ) حکم دیا تھا کہ اپنے گھر والوں کی امامت کریں ۔
اس حدیث سے پتہ چلتا ہے کہ اگر عورتوں کا اذان دینا مشروع ہوتا تو آپ ﷺ ام ورقہ اور ان کے گھر کی عورتوں کے لئے مرد مؤذن کا انتخاب نہیں کرتے بلکہ انہیں میں سے کسی ایک عورت کو یا ام ورقہ کو اذان دینے پر مامور کرتے مگر آپ ﷺ نے ایسا نہیں کیا۔
اسی طرح سیدنا مالک بن حویرث رضی اللہ عنہ سے روایت ہے، انہوں نے فرمایا:
أتيتُ النَّبيَّ صلَّى اللَّهُ عليهِ وسلَّمَ أنا وصاحِبٌ لي فلمَّا أردنا الانصرافَ قالَ لنا إذا حضرَتِ الصَّلاةُ فأذِّنا وأقيما وليؤمَّكما أَكبرُكُما(صحيح ابن ماجه:806)
ترجمہ: میں اور میرا ایک ساتھی نبی ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوئے۔ جب ہم نے واپس ( وطن) جانے کا ارادہ کیا تو آپ ﷺ نے ہم سے فرمایا: جب نماز کا وقت ہو جائے تو تم لوگ اذان اور اقامت کہنا اور تمہارا امام وہ بنے جو تم دونوں میں سے زیادہ بڑا ہے۔
اس حدیث میں جس طرح نبی ﷺ نے مردوں کو مخاطب ہوکر اذان واقامت اور جماعت کا حکم دیا ہے اس طرح کسی مرفوع حدیث سے عورتوں کے حق میں اذان واقامت کا ثبوت نہیں ملتا ہےالبتہ یہ اثر " ليس على النِّساءِ أذانٌ ولا إقامةٌ" کہ عورتوں پر اذان واقامت نہیں ہے ثابت نہیں ہے ۔
اس مسئلے میں بعض علماء نے عورتوں کے حق میں اذان واقامت دونوں اور بعض نے صرف اقامت کو مباح کہا ہے اور استدلال کے طور پر نبی ﷺ کا ایک یہ فرمان پیش کیا جاتا ہے :
إنَّما النِّساءُ شقائقُ الرِّجالِ(صحيح أبي داود:236)
ترجمہ: ہاں ! عورتیں ( بھی ) بلاشبہ مردوں ہی کی مانند ہیں ۔
بلاشبہ عورتیں بھی مردوں کی مانند ہیں مگر تمام چیزوں میں نہیں جیساکہ ہم ان کی فطرت ، جنس اور خلقت مردوں سے مختلف پاتے ہیں ۔ جس حدیث میں عورتوں کو مردوں کی مانند قرار دیا گیا ہے وہاں مسئلہ احتلام کا ہے کہ احتلام ہوجانے پر مردوں کی طرح عورتوں پر بھی غسل ہے ۔
خلاصہ کلام یہ ہوا کہ عورتوں کے حق میں اذان واقامت مشروع نہیں ہے ۔
_________________________
Share:

Imaan ki Taarif kya hai? Aur kya isme jyadti aur kmi hoti hai?

ایمان کی تعریف کیا ہے، اور کیا اس میں زیادتی اور کمی ہوتی ہے؟ – شیخ محمد بن صالح العثیمین
What is the definition of Eemaan and does it increase and decrease? – Shaykh Muhammad bin Saaleh Al-Uthaimeen
ایمان کی تعریف کیا ہے، اور کیا اس میں زیادتی اور کمی ہوتی ہے؟  
فضیلۃ الشیخ محمد بن صالح العثیمین رحمہ اللہ  المتوفی سن 1421ھ
(سابق سنئیر رکن کبار علماء کمیٹی، سعودی عرب)
ترجمہ: طارق علی بروہی
مصدر: مجموع فتاوى و رسائل الشيخ محمد صالح العثيمين المجلدالاول – باب الإيمان والإسلام.
پیشکش: توحیدِ خالص ڈاٹ کام
بسم اللہ الرحمن الرحیم
سوال: اہل سنت والجماعت کے نزدیک ایمان کی کیا تعریف ہے، اور کیا اس میں زیادتی اور کمی ہوتی ہے؟
جواب: اہل سنت الجماعت کے نزدیک ایمان کی تعریف یہ ہے:
’’الإقرار بالقلب، والنطق باللسان، والعمل بالجوارح‘‘
(دل سے اقرار(تصدیق)، زبان کا قول (اقرار)، اور اعضاء وجوارح کے ساتھ عمل)۔
جو کہ تین امور پر مشتمل ہے:
1- دل سے اقرار (تصدیق)۔
2- زبان کا قول (اقرار)۔
3- اعضاء وجوارح کے ساتھ عمل۔
پس جب اس کی تعریف یہ ہے تو پھر یقیناً اس میں کمی زیادتی بھی ہوگی۔ کیونکہ دل کے اقرار وتصدیق میں تو تفاوت ہوتا ہے، لہذا محض کسی کا خبرپراقرار کرنا (ایمان لانا) معاینہ کرکے (دیکھ کر) اقرار  کرنے(ایمان لانے ) کے جیسا تو نہیں۔ اسی طرح سے ایک شخص کی خبر کا اقرار کرنا (یقین کرنا) دو اشخاص کی خبر کے اقرار کے جیسا تو نہیں اور اسی طرح (دوسری مثالیں)۔ اسی لیے سیدنا ابراہیم علیہ السلام نے فرمایا:
﴿رَبِّ اَرِنِيْ كَيْفَ تُـحْيِ الْمَوْتٰى  ۭ قَالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ  ۭ قَالَ بَلٰي وَلٰكِنْ لِّيَطْمَىِٕنَّ قَلْبِىْ﴾ (البقرۃ: 260)
(اے میرے رب! مجھے دکھا تو مردوں کو کیسے زندہ فرمائے گا ؟ (رب تعالی نے) فرمایا کیا تجھے یقین نہیں ! کہا کیوں نہیں، لیکن اس لیے کہ میرا دل مزید تسلی واطمئنان حاصل کر لے)
پس ایمان دل کے اقرار، اطمئنان وسکون سے بڑھتا ہے۔ اور انسان یہ بات تو خود اپنے نفس میں محسوس کرتا ہے جب وہ کسی وعظ ونصیحت کی مجلس میں ہوتا ہے، اور جنت وجہنم کا ذکر ہوتا ہے تو اس کا ایمان اس قدر بڑھ جاتا ہے گویا کہ وہ اپنی آنکھوں سے یہ سب دیکھ رہا ہو۔ اور جب غفلت ہوجاتی ہے اور وہ اس مجلس  سے اٹھ جاتا ہے تو دل کے اس یقین میں کچھ تخفیف وکمی ہوجاتی ہے۔
اسی طرح سے قول کے اعتبار سے بھی ایمان بڑھتا ہے کیونکہ جو اللہ تعالی کا ذکر دس مرتبہ کرتا ہے وہ اس کی طرح تو نہیں جو سو بار کرتا ہے، کیونکہ جو دوسرا ہے وہ اس سے بہت زیادہ ہے۔
اسی طرح سے عمل کا معاملہ ہے کہ اگر انسان اپنے اعضاء وجوارح سے کسی دوسرے سے زیادہ عمل کرتا ہےتو وہ زیادہ ہوجاتا ہے اور اس کا ایمان کمی سے زیادتی کی طرف بڑھتا ہے۔
اور یہ بات (یعنی ایمان میں زیادتی اور نقصان کا ثبوت) قرآن وسنت میں  (جابجا) آیا ہے، فرمان الہی ہے:
﴿وَمَا جَعَلْنَآ اَصْحٰبَ النَّارِ اِلَّا مَلٰىِٕكَةً    ۠ وَّمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ اِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِيْنَ كَفَرُوْا   ۙ لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِيْنَ اُوْتُوا الْكِتٰبَ وَيَزْدَادَ الَّذِيْنَ اٰمَنُوْٓا اِيْمَانًا﴾ (المدثر: 31)
(اور ہم نے جہنم کا محافظ فرشتوں کے سوا کسی کو نہیں بنایا، اور ان کی تعداد ان لوگوں کی آزمائش ہی کے لیے بنائی ہے جنہوں نے کفر کیا، تاکہ وہ لوگ جنہیں کتاب دی گئی ہے، اچھی طرح یقین کرلیں اور وہ لوگ جو ایمان لائے ہیں ایمان میں زیادہ ہو جائیں)
اور فرمایا:
﴿ وَاِذَا مَآ اُنْزِلَتْ سُوْرَةٌ فَمِنْھُمْ مَّنْ يَّقُوْلُ اَيُّكُمْ زَادَتْهُ هٰذِهٖٓ اِيْمَانًا ۚ فَاَمَّا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا فَزَادَتْھُمْ اِيْمَانًا وَّھُمْ يَسْتَبْشِرُوْنَ ، وَاَمَّا الَّذِيْنَ فِيْ قُلُوْبِهِمْ مَّرَضٌ فَزَادَتْھُمْ رِجْسًا اِلٰى رِجْسِهِمْ وَمَاتُوْا وَھُمْ كٰفِرُوْنَ ﴾
(التوبۃ: 124-125)
(اور جب بھی کوئی سورت نازل کی جاتی ہے تو ان میں سے کچھ لوگ ایسے ہیں جو کہتے ہیں اس نے تم میں سے کس کو ایمان میں زیادہ کیا ؟ پس جو لوگ ایمان لائے، سو ان کو تو اس نے ایمان میں زیادہ کردیا اور وہ بہت خوش ہوتے ہیں، اور رہے وہ لوگ جن کے دلوں میں بیماری ہے تو اس نے ان کو ان کی گندگی کے ساتھ اور گندگی میں زیادہ کردیا اور وہ اس حال میں مرے کہ وہ کافر تھے)
اور صحیح حدیث میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم سے روایت ہے کہ فرمایا:
’’مَا رَأَيْتُ مِنْ نَاقِصَاتِ عَقْلٍ وَدِينٍ أَذْهَبَ لِلُبِّ الرَّجُلِ الْحَازِمِ مِنْ إِحْدَاكُنَّ‘‘([1])
(میں نے تم (عورتوں) سے بڑھ کر ناقص عقل اور دین والا نہیں دیکھا، ایک اچھے بھلے  عقل مند انسان کی عقل ماؤف کردیتی ہو)۔
تو اس سے ثابت ہوا کہ ایمان بڑھتا بھی ہے او رگھٹتا بھی ہے۔
لیکن ایمان میں زیادتی کے کیا اسباب ہيں؟
ایمان کی زیادتی کہ کچھ اسباب ہیں:
1- پہلا سبب: اللہ تعالی کی اس کے اسماء وصفات کے ساتھ معرفت۔ کیونکہ انسان کی جس قدر اللہ تعالی ،اس کے اسماء وصفات کی معرفت میں اضافہ ہوگا بلاشبہ اسی قدر اس کے ایمان میں بھی اضافہ ہوگا۔ اسی لیے اہل علم کو جو کہ اللہ تعالی کے اسماء وصفات میں سے وہ کچھ جانتے ہیں جو ان کے علاوہ لوگ نہيں جانتے آپ اس اعتبار سےدوسروں کے مقابلے میں ایمان میں قوی پاتے ہیں۔
2- دوسرا سبب: اللہ تعالی کی کائناتی اور شرعی آیات ونشانیوں پر نظر کرنا(غوروفکر کرنا)۔ کیونکہ جب بھی انسان اللہ تعالی کی کائناتی نشانیوں کو دیکھتا ہے جو کہ اس کی مخلوق ہیں تو اس کا ایمان بڑھ جاتا ہے، فرمان باری تعالی ہے:
﴿ وَفِي الْاَرْضِ اٰيٰتٌ لِّلْمُوْقِنِيْنَ، وَفِيْٓ اَنْفُسِكُمْ ۭ اَفَلَا تُبْصِرُوْنَ﴾ (الذاریات: 20-21)
(اور زمین میں یقین کرنے والوں کے لیے کئی نشانیاں ہیں، اور تمہارے نفسوں میں بھی، تو کیا تم دیکھتے نہیں )
اور اس پر دلالت کرنے والی آیات بہت ہیں یعنی وہ آیات کہ جو اس بات پر دلالت کرتی ہیں کہ انسان کا اس کائنات پر تدبر وغوروفکر کے ذریعے ایمان میں اضافہ ہوتا ہے۔
3- تیسرا سبب: کثرت طاعات (عبادات) کیونکہ انسان جس قدر کثرت سے طاعات کرے گا اس کے ذریعے وہ ایمان میں بڑھ جائے گا خواہ وہ طاعات (عبادات) قولی ہوں یا فعلی ہوں۔ پس ذکر کرنا ایمان میں کمیت (تعداد) اور کیفیت کے اعتبار سے اضافہ کرتا ہے، اسے طرح سے نماز، روزہ اور حج بھی ایمان میں کمیت وکیفیت کے اعتبار سے اضافے کا سبب ہیں۔
جبکہ ایمان میں نقصان وکمی کے اسباب ان کے بالکل برعکس ہیں:
1- پہلا سبب: اللہ تعالی کے اسماء وصفات سے جہالت ایمان میں نقص وکمی کا موجب ہے کیونکہ انسان کی  اگر اللہ تعالی کے اسماء وصفات کی معرف میں نقص ہوگا  تو اس کے ایمان میں بھی نقص ہوگا۔
2- دوسرا سبب: اللہ تعالی کی کائناتی اور شرعی آیات ونشانیوں پر تفکر کرنے سے اعراض کرنا۔ کیونکہ یہ ایمان میں نقص وکمی کا سبب ہے یا کم از کم ایک ہی جگہ پر رہنے اور اس کی نشوونما نہ ہونے کا سبب ہے۔
3- تیسرا سبب: معصیت (گناہ) کا ارتکاب کیونکہ معصیت کے ارتکاب کا انسان کے دل اور ایمان پر بہت گہرا اثر ہوتا ہے۔ اسی لیے نبی کریم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے فرمایا:
’’لَا يَزْنِي الزَّانِي حِينَ يَزْنِي وَهُوَ مُؤْمِنٌ‘‘([2])
(زانی جب زنا کررہاہوتا ہے اس وقت وہ مومن نہیں ہوتا)۔
4- چوتھا سبب: ترک طاعت (عبادت) کیونکہ ترک طاعت ایمان میں نقص کا سبب ہے۔ لیکن اگر طاعت واجبہ ہو تو اسے بلاعذر ترک کرنا ایمان میں نقص ہے اور اس پر اسے ملامت بھی کیا جائے اور سزا وعقاب بھی ہوگا۔ اور اگر طاعت غیرواجبہ ہو یا پھر واجبہ تو ہو لیکن اسے کسی عذر کے سبب ترک کیا ہو تو یہ بھی نقص کا سبب ہے البتہ اس پر ملامت نہیں کی جاسکتی۔ اسی لیے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے عورتوں کو ناقص عقل ودین قرار دیا اور ساتھ ہی ان کے دینی نقصان کی یہ علت (سبب) بیان کیا کہ جب انہیں حیض آتا ہے تو وہ نہ نماز پڑھ سکتی ہیں اور نہ روزہ رکھ سکتی ہيں۔ مگر ساتھ ہی اسے بحالت حیض میں نماز وروزہ چھوڑنے پر ملامت بھی نہیں کیا جاسکتا بلکہ اسے تو انہیں ترک کرنے کا حکم ہے، مگر چونکہ اس سے یہ عمل فوت ہوگیا جو مرد کرتے ہیں تو اس زاویے سے وہ اس سے کم ہوگئی۔
[1] صحیح بخاری 304۔
[2] صحیح بخاری 2475، صحیح مسلم 59

Share:

Imaan kya hai?

ایمان کیا ہے؟
غلام مصطفٰے امن پوری​

اہل سنت والجماعت اس بات پر متفق ہیں اور یک زبان ہیں کہ :
[ar]الایمان تصدیق بالجنان(ای القلب) واقرار باللسان وعمل بالارکان ۔[/ar]
’’ایمان دل سے تصدیق ، زبان سے اقرار اور اعضاء و جوارح کے سا تھ عمل کا نام ہے۔‘‘

ایما ن کی یہی تعریف سلف صالحین نے ان الفاظ سے کی ہے :
قول و عمل ۔’’ ایمان (دل او ر زبان کے )قول اور(دل اور اعضاء کے)عمل کا نام ہے۔‘‘

امام ِ بخاری ایمان کی تعریف میں فرماتے ہیں [ar]: وهو قول و فعل[/ar]
’’ ایمان (دل او ر زبان کے )قول اور(دل اور اعضاء کے)فعل کا نام ہے۔‘‘
ان تمام تعریفوں میں کوئی منافات نہیں ہے ، کیونکہ شریعت میں عمل کا اطلاق قول و فعل پر بھی ہوتا ہے۔
حافظ ابن تیمیہ رحمہ اللہ
تعریف ِ ایمان میں سلف کی مختلف عبارات کے بارے لکھتے ہیں
[ar]والمقصود هنا أن من قال من السلف : الایمان قول و عمل ، أراد قول القلب واللسان وعمل القلب والجوارح ، ومن أراد الاعتقاد رأی أن لفظ القول لا یفهم منه الا القول الظاهر أو خاف ذلک فزاد الاعتقاد بالقلب ، ومن قال : قول و عمل ونیة ، قال : القول یتناول الاعتقاد وقول اللسان ، وأما العمل فقد لا یفهم منه النیة ، فزاد ذلک ، ومن زاد اتباع السنة فلان ذلک کله لا یکون محبوبا لله الا باتباع السنة ، وأولئک لم یریدوا کل قول و عمل ، انما أرادوا ما کان مشروعا من الأقوال والأعمال ، ولکن کان مقصودهم الرد علی المرجئة الذین جعلوه قولا فقط، فقالوا : بل قول و عمل ۔[/ar]

’’جن اسلاف نے ایمان کو قول و عمل کہاہے ، ان کی قول سے مراد دل و زبان کا قو ل ہے اور عمل سے قلب و جوارح کا عمل مرادہے، جنہوں نے یہ سوچا ہے کہ لفظ ِ قول صرف ظاہری قول کے لیے مستعمل ہے، انہوں نے اعتقاد ِ قلب کا لفظ بڑھا دیا، جنہوں نے قول ، عمل اور نیت سے ایمان کو تعبیر کیا ، ان کے ہاں قول اعتقاد اور ظاہری الفاظ دونوں کو شامل ہے، جبکہ عمل سے نیت کا مفہوم نہیں ملتا ، لہٰذا نیت کا لفظ بڑھا دیا ، اتباع سنت کا لفظ اس تعریف میں شامل کرنے والوں کے ذہن میں یہ توجیہ تھی کہ اتباع سنت کے بغیراللہ تعالیٰ کو کوئی عمل پسند نہیں آتا ، یعنی انہوں نے ہر قو ل و عمل کو ایمان کہا ، سب کا مقصود مرجئہ کا رد کرنا تھا ، جو ایمان کو صرف قو ل قراردیتے تھے ، سلف نے عمل کو بھی اس میں شامل کر دیا۔‘‘
(مجموع الفتاوٰ ی :7/171)

اہل سنت والجماعت کی اس متفقہ تعریف کے خلاف امام ابو حنیفہ ایمان کی تعریف سے عمل کو خارج کرتے ہیں ، جیسا کہ امام وکیع بن الجراح فرماتے ہیں :
[ar]ولقد اجترأ أبو حنیفة حین قال : الایمان قول بلا عمل ۔[/ar]’’
ابو حنیفہ نے یہ کہہ کر بڑی جسارت کی ہے کہ ایمان صرف قول کا نام ہے، عمل کا نہیں ۔‘‘
(الانتقاء لابن عبد البر: 138، وسنده صحیح)جناب عبدالحق حقانی دیوبندی ایمان کی تعریف یوں بیان کرتے ہیں :
’’ایمان فقط تصدیق قلب کا نام ہے۔‘‘
(عقائد الاسلام از عبد الحق حقانی: 123)جو لوگ ایما ن کے مسئلہ میں اہل سنت والجماعت کے اجماع کے مخالف ہیں ، ان کو سنی کہلانے کا کوئی حق حاصل نہیں۔
ایمان کا لغوی معنی و مفہوم :
لفظِ ایمان باب ِ افعال کا مصدر ہے ، اس کے لغوی معنٰی میں دو مشہور اقوال ہیں :
1…اکثر اہل لغت کا کہنا ہے کہ ایمان کا لغوی معنٰی تصدیق ہے ، وہ اس پر اجماع کا دعوی بھی کرتے ہیں ، چنانچہ ازہری کہتے ہیں :
[ar]اتفق أهل العلم من اللغویة وغیرهم اٗن الایمان معناه التصدیق۔[/ar]
’’لغوی او ر دوسرے اہل علم کا اتفاق ہے کہ ایمان کا معنٰی تصدیق ہے۔‘‘(تهذیب اللغة ؛ 513/5)
اس سلسلے میں ان کی دلیل یہ فرمان الٰہی ہے:
[ar]{وَمَآ اَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَّنَا وَلَوْکُنَّا صٰدِقِیْن[/ar]}(یوسف : 17)
’’(یوسف علیہ السلام کے بھائیوں نے اپنے باپ سے کہا)کہ آپ ہماری تصدیق کرنے والے نہیں ، حالانکہ ہم سچے ہیں۔‘‘
یہاں ایمان بمعنٰی تصدیق ہے۔

1…سلف صالحین کے نزدیک ایمان لغت میں دو معانی کے لیے آتا ہے:
(الف )جب ’’با‘ ‘ کے ساتھ ہو تو تصدیق کے معنٰی میں ہوتاہے، جیسے فرمان باری تعالیٰ ہے:
[ar]{آمَنَ الرَّسُوْلُ بِمَآ اُنْزِلَ اِلَیْهِ مِنْ رَّبِّه وَالْمُؤْمِنُوْنَ}[/ar]
(البقرة ؛ 275)’’رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم اور مومنوں نے رب کی طرف سے اپنی طرف نازل ہونے والی کلام کی تصدیق کی ۔‘‘
(ب )جب ’’لام‘‘کے ساتھ متعدی ہو تو پھر بات ماننے کی معنٰی میں ہوتا ہے، جیسے
[ar]{وَمَآ اَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَّنَا} (یوسف : 17)اور {فَآمَنَ لَه ‘ لُوْطٌ}(العنکبوت : 24)[/ar]میں ہے۔
سلف صالحین نے ایمان کو صرف تصدیق کے ساتھ خاص کرنے کا رد کیا ہے اور فرمایا ہے کہ ایمان میں اگرچہ تصدیق بھی شامل ہے، لیکن وہ صرف تصدیق کا نام نہیں ، بلکہ اقرا رو طمانینت بھی اس میں شامل ہے، ان کا استدلال درج ذیل تین طرح سے ہے:
(ا)لفظِ ایمان ’’با‘‘ او ر ’’لام ‘‘دونوں کے ساتھ متعدی ہوتاہے ، جبکہ لفظِ تصدیق یا تو خود ہی متعدی ہوتا ہے یا ’’با‘‘ سے۔
(ب)ایمان میں امن ، تصدیق اور امانت ، تین معانی پائے جاتے ہیں ، جبکہ تصدیق میں امن اور امانت کے معانی موجود نہیں ۔
(ج)ایمان صرف خبرِ غائب کے بارے میں استعمال ہوتا ہے ، سورج طلوع ہو گیا ، تو اس کے لیے لفظِ ایمان نہیں ، بلکہ تصدیق مستعمل ہو گا ، کیونکہ وہ غائب نہیں رہا ، اس کے برعکس لفظِ تصدیق غائب و حاضر دونوں طرح کے امور کے لیے استعمال ہوجاتاہے۔
(د)ایما ن کی ضد کفر ہے اور اس میں صرف تکذیب نہیں ہوتی ، بلکہ یہ عام ہے ، بسا اوقات حقیقت جانتے ہوئے بھی مخالفت کی جاتی ہے ، یہ بڑا کفر ہے ، جبکہ تصدیق کی ضد صرف تکذیب ہے ۔
اس تقابل سے معلو م ہوا کہ ایمان صرف تصدیق کا نام نہیں ، بلکہ یہ کچھ اور چیز و ں کو بھی شامل ہے۔

۲…اللہ کی کلام اور شریعت خبر اور امر دو چیزوں پر مشتمل ہے، خبر کے لیے تصدیق اور امر کے لیے انقیادِ ظاہری ضروری ہے، جب خبر کو تصدیق اور امر کو اطاعت کے ذریعے قبول کیا جائے ، تب اصل ایمان حاصل ہوتا ہے ۔
اگر اہل لغت کی طرح ایمان کو صرف تصدیق کہا جائے تو ایما ن کا ایک جزو حاصل ہو گا ، دوسرا رہ جائے گا ۔
واضح رہے کہ ابلیس کا کفر تصدیق نہ کرنے کی وجہ سے نہ تھا ، اس نے اللہ تعالیٰ کے حکم کو سن کر اس حکم کی تکذیب نہیں کی، بلکہ ظاہری اطاعت سے انکار کیا تھا ، اس تکبر کی وجہ سے وہ کافر قرار پایا۔

ایما ن کو صرف تصدیق قرار دینے کے نقصانات:

متاخرین میں سے بہت سارے لوگ اس مسئلہ میں پھسل گئے ہیں او ر یہ سمجھ لیا ہے کہ ایمان صرف تصدیق کا نام ہے، لیکن جب و ہ دیکھتے ہیں کہ ابلیس اور فرعون نے تکذیب نہیں کی یا یہ تکذیب صرف زبانی تھی ، دل سے انہیں معلوم تھا ، تو پریشان ہو جاتے ہیں ۔

ایسے لوگ اگر سلف صالحین کی بتائی ہوئی راہ پر چل پڑیں تو انہیں معلو م ہو جائے گا کہ ایمان قول و عمل کا نام ہے، یعنی اللہ و رسول اوران کی تعلیمات کی دل سے تصدیق ، زبان سے ان کا اقرار اور اعضاء سے عمل بجا لاناہے۔

تصدیق و انقیاد میں سے کوئی چیز رہ جائے تو ایمان نہیں رہتا ، اگر تصدیق موجود ہے ، لیکن تکبر و عناد ظاہر ی انقیا د سے مانع ہے تو بھی ایمان نہیں ، جیسے ابلیس کا کفر تکذیبی نہیں ، بلکہ استکباری ہے ، اس کے برعکس عیسائیوں کا کفر جہالت کی وجہ سے تکذیبی ہے ، جبکہ یہودی جانتے بو جہاں اسلام کی ماتحتی سے انکاری ہیں ، جیسا کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے پاس ان کا ایک گروہ آیا ، آپ سے کچھ سوالات پوچھے ، آ پ نے ان کے جواب دے دئیے، تو کہنے لگے ، ہم گواہی دیتے ہیں کہ آپ اللہ کے نبی ہیں، لیکن اس کے باوجود انہوں نے آپ کا اتباع نہیں کیا۔
(مسند احمد ؛ 239/4، سنن نسائی : 4083، جامع ترمذی : 2833،3144وقال : حسن صحیح، ابن ماجه : 3705، وسنده صحیح) وقال الحاکم : هذا حدیث صحیح لا نعرف له علة بوجه من الوجوه۔(المستدرک : ۱/۹) ووافقه الذهبی

ثابت ہوا کہ ایمان کے لیے تصدیق کے ساتھ ساتھ ظاہری اطاعت بھی اعمال کی صورت میں ضروری ہے ، ورنہ ابلیس کا کفر کیسا؟

3…اہلِ لغت نے اس آیت[ar] {وَمَآ اَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَّنَا}(یوسف : 17)[/ar]
میں ایمان کا معنٰی جو تصدیق کیا ہے ، وہ صحیح نہیں ، کیونکہ سلف صالحین نے اس کی تفسیر ’’اقرار‘‘ سے کی ہے، نیز یہ تفسیر ’’تصدیق ‘‘ سے زیادہ بہتر ہے، اس لیے کہ لفظِ ایمان جب ’’لام ‘‘کے ساتھ متعدی ہوتو اقرار کے معنٰی میں ہوتا ہے نہ کہ تصدیق کے معنٰی میں ، اس معنٰی میں تب ہوتاہے، جب خود بخود متعدی ہو یا ’’با‘‘کے ساتھ متعدی ہو۔

Share:

Maah-E-Razab ki Aamad par Padhi jane wali Ek dua ki Asnadi Haisiyat.

السلام علیکم ورحمةالله وبرکاته

⭕ *ماہ رجب کی آمد پر پڑھی جانےوالی ایک دعا کی اسنادی حیثیت*⭕

✒ *از قلم: حافظ ابوسفیان عباس میرمحمدی*

ابھی ایک بھائی نے پوسٹ بھیجی کہ رجب کا چاند مبارک ہو اور درج ذیل دعا ( *اللهم بارك لنا في رجب، وشعبان ، وبلغنا رمضان*) لکھی ہوئی تھی ... میں نے جب پڑھی تو آگے ارسال کرنے سے قبل سوچا کہ آیا یہ ثابت بھی ہے یا نہیں؟
جب تحقیق کی تو میرے سامنے جو بات واضح ہوئی وہ آپ کے سامنے رکھ رہا ہوں تاکہ صحیح بات ہی آگے بھیجی اور بتائی جائے......

🔘 *تخریج:*
یہ روایت درج ذیل کتب میں ہے

(1) مسنداحمد: 2346
(2) مسندالبزار(کشف الاستار):961
(3) الدعاء للطبرانی: 911
(4) المعجم الاوسط: 3939
(5) عمل الیوم واللیة لابن السنی:659
(6) أمالی ابن بشران:1510
(7) الدعوات الکبیر للبیھقی:529
(8) فضائل الاوقات للبیھقی:14
(9) معجم ابن عساکر: 309
(10) شعب الایمان للبیھقی:3534
(11) حلية الاولیاء للاصبھانی 6/269
(12) الترغیب والترھیب لقوام السنة: 1852
(13) مشیخة ابن أبی الصقر: 7
(14) فضائل شھررجب للخلال:1
(15) التدوین فی اخبارقزوین 3/433
(16) موضح اوھام الجمع والتفریق للخطیب 2/552 رقم: 529

🌏 *حکم الحدیث:*
یہ روایت سخت ضعیف ہے

🛑 *وجہ ضعف:*

اس کی تمام اسناد میں *زائدة بن أبی الرقاد* سخت ضعیف راوی ہے.(نیز اس کا استاد *زیاد النمیری* بھی ضعیف ہے)

زائدہ بن ابی الرقاد کے متعلق آئمہ کےاقوال ملاحظہ ہوں ـ
👇👇👇👇
▪امام بخاری رح نےکہا: منکرالحدیث

▪ابوحاتم رح نے کہا: (یحدث عن زیاد النمیری عن انس احادیث مرفوعة منکرة ولا ندری)

▪ابوداود رح نے کہا:(لا اعرف خبرہ)

▪امام نسائی رح نے کہا:( لا أدری من ھو)

▪امام بزار رح نے کہا:(زائدة انما ینکر من حدیثه ما یتفرد به)

*اس روایت پر محققین کا کلام ملاحظہ فرمائیں*

1⃣ امام بیھقی رح نے کہا کہ اس کی سند میں زائدہ راوی  متفرد ہے ــ (شعب الایمان)
2⃣ امام طبرانی رح نے کہا: اسی سند سے یہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے مروی ہے اور اس میں زائدہ راوی متفرد ہے (الاوسط)
3⃣ ابن حجر رح نے کہا: ھذا حدیث غریب.
4⃣ نووی رح نے کہا کہ حلیة الاولیاء میں ضعیف سند کے ساتھ ہمیں روایت کی گئی ہے.
(الاذکاربتحقیق الھلالی:547)
5⃣ احمد محمدشاکر رح نے اس روایت کو ضعیف قرار دیا ہے.(مسند احمد)
6⃣ العجلونی رح نے ضعیف قرار دیا ہے(کشف الخفاء)
7⃣ البانی رح نے ضعیف قرار دیا ہے. (مشکاة:1368)
8⃣ شعیب الارنؤوط رح نے ضعیف قرار دیا ہے (مسند احمد)
9⃣ سلیم الھلالی حفظه الله نے اس کی سند کو ضعیف جدا قرار دیا ہے ( عجالة الراغب)

❇ *خلاصہ بحث :*
یہ روایت سخت ضعیف ہے لہذا  ماہ رجب کی آمد پر یہ دعا پڑھنا اور لوگوں کو ترغیب دلانا  بسند صحیح رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے ثابت نہیں ہے     والله اعلم واتم بالصواب ــ
اس لیے لوگوں تک یہ بات پہنچائی جائے کہ اس سے اجتناب کیا جائے ـ

Share:

Translate

youtube

Recent Posts

Labels

Blog Archive

Please share these articles for Sadqa E Jaria
Jazak Allah Shukran

Most Readable

POPULAR POSTS